REKLAMA
REKLAMA

Kadra Wielkiej Brytanii na IO

dodał: Maciej Petryszyn  |  źródło: goal.com  |  02.07.2012 16:19
Selekcjoner olimpijskiej reprezentacji Wielkiej Brytanii Stuart Pearce ogłosił dzisiaj osiemnastoosobową kadrę, którą zabierze ze sobą na zbliżające się londyńskiej Igrzyska Olimpijskie.

W składzie, zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, nie znalazł się David Beckham. Pearce'a zdecydował się natomiast na Craiga Bellamy'ego z Liverpoolu, Ryana Giggsa z Manchesteru United oraz Micaha Richardsa z Manchesteru City, którzy są trzema zawodnikami powyżej 23. roku życia.

Kadra Wielkiej Brytanii:

Bramkarze: Jack Butland (Birmingham City), Jason Steele (Middlesbrough)

Obrońcy: Micah Richards (Manchester City), Ryan Bertrand (Chelsea), Steven Caulker (Tottenham Hotspur), Craig Dawson (West Bromwich Albion), Neil Taylor (Swansea City), James Tomkins (West Ham United)

Pomocnicy: Joe Allen (Swansea City), Ryan Giggs (Manchester United), Tom Cleverley (Manchester United), Jack Cork (Southampton), Aaron Ramsey (Arsenal), Danny Rose (Tottenham Hotspur)

Napastnicy: Craig Bellamy (Liverpool), Scott Sinclair (Swansea City), Marvin Sordell (Bolton Wanderers), Daniel Sturridge (Chelsea)

20 lipca Wielka Brytania rozegra mecz sparingowy z Brazylią. Będzie to ostatni mecz przed Igrzyskami, na których przeciwnikami Wyspiarzy będą Senegal, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Urugwaj.
OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI



REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 33 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

Baranik | 02.07.2012 16:21

Od kiedy to Micah gra w United? :)

Cepilek | 02.07.2012 16:23

Uffff tylko dwóch piłkarzy United, bałem się że dowołają kogoś jeszcze. Choć szkoda Cleva bo opuści przygotowania.

Ars3n | 02.07.2012 16:35

Ciekawe po co im Ramsey.

jaroengland | 02.07.2012 16:39

Dwaj panowie wyżej widze strasznie przeżywacie powołania swoich zawodników na IO. Bez komentarza ale to dla nich wyróżnienie.

tomekmat91 | 02.07.2012 16:40

Jestem ciekaw co za dureń wymyślił reprezentacje Wielkiej Brytanii. I kto im będzie kibicował? Już widzę kibiców Ulsteru czy Walii śpiewających przed meczem God save the Queen... Skoko igrzyska są w Londynie to powinna być reprezentacja Anglii u -23 , albo najlepiej dać Anglie Walie Szkocje i Irlandie Północną i ewentualnie zwiększyć liczbe drużyn. Wtedy mielibyśmy emocje i kibice autentycznie by się interesowali takimi rozgrywkami. Nigdy wcześniej nie było Wielkiej Brytanii jako reprezentacji więc po co teraz

Ars3n | 02.07.2012 16:44

tomek
Podobno Szkocja \'walczy\' o to ,zeby odlaczyli ich na wielkich imprezach od Wielkiej Brytanii.

MaPetCed | 02.07.2012 16:46

@tomekmat91

Nigdy wcześniej nie było reprezentacji Wielkiej Brytanii? Poczytaj trochę, a potem dopiero się wypowiadaj. Powodzenia.

tomekmat91 | 02.07.2012 16:50

MaPetCed - była tylko przy okazji IO. Fakt, mój błąd, ale to było bardzo dawno. Po prostu nie rozumiesz tworzenia czegoś na siłe, kiedy wiadomo, że większośc czegoś takeigo nie chce

MaPetCed | 02.07.2012 16:51

Cóż, pomysł wziął się pewnie stąd, że to cała Wielka Brytania, a nie sama Anglia, jest organizatorem Igrzysk.

tomekmat91 | 02.07.2012 17:00

Teoretycznie chyba tak. Ale praktycznie federacje Walii Szkocji i Irlandii Pol oświadczyły, iż nie będa chcieli uczestniczyc w rozgrywkach. Inna sprawa, że jest w kadrze Bellamy, Ramsey i Giggs i to chyba jedyni nie-anglicy. Na pewno nie podoba sie to kibicom w Walii:)

MaPetCed | 02.07.2012 17:04

Ogólnie jest pięciu Walijczyków i trzynastu Anglików ;)

tomekmat91 | 02.07.2012 17:09

Czyli mamy reprezentacje Anglii plus 5 Walijczyków- zdrajców ( dla kibiców walijskich oczywiście, nie dal mnie:P) . Czyli kibicować im będzie tylko Anglia bo na pewno nie Walia. Dlatego widzę głupote w tworzeniu takiej drużyny:)

3Rafa | 02.07.2012 17:10

szkoda ze nie powolal Smallinga

Victor Navorski | 02.07.2012 17:31

Spoko, Pearce i tak się postara o blamaż ;)

tomekmat91 | 02.07.2012 17:33

i mam nadzieję że blamaż będzie :) Myślę że nawet kibicom reprezentacji Anglii trudno się z czymś takim utożsamiać

messenger | 02.07.2012 17:46

Reprezentacja UK istnieje w większości dyscyplin sportowych, więc ja bym nie widział problemów z brakiem akceptacji.

marcinReal | 02.07.2012 18:16

1.zamiast Richardsa powołanie powinien dostac Beckham/Lampard/Ferdinand
2.Gdzie m.in. Bale,Walker,Smalling,Wilshere(chyba w Sierpniu juz bedzie w pelni zdrow),Clark,Albrington ?Wszyscy sa 89 i nizej
Oxlade Chamberlain,Walcott,Jones byli na Euro to rozumiem dlatego nie dostali powołania.

***ner90 | 02.07.2012 18:41

@marcinReal
Wilshere wróci do gry dopiero około września/października, Walker i Smalling też mają kontuzje
Ale nic mi nie wiadomo żeby Bale i Scholes mieli kontuzje więc dziwne, że ich nie powołano.

DEAD | 02.07.2012 19:26

Pearce na tym zdjęciu wygląda jak Bond.

uzalezniony | 02.07.2012 20:48

fajna sprawa dla tych graczy że wezmą udział w takiej imprezie i to na ojczystej ziemi takie cos zdarza sie tylko raz w życiu albo wogłule

tomekmat91 | 02.07.2012 21:38

messenger- szef związku piłkarskiego w Szkocji powiedział, że Szkot który zagra w reprezentaji UK nie ma już czego szukać w swojej. Problem z akceptacją jest i to duży: A joint statement issued by the official fan clubs of all four Home Nations voiced their opposition to the plan    ;    The football associations of Northern Ireland, Scotland and Wales sent a joint letter to FIFA stating that they would not participate, but that they would not object to England participating alone  To nie moje \"widzimisię\", nie można być ignorantem i nie zauważać tego, że prócz Anglii ta reprezentacja nie cieszy się większym zaintereswoaniem:P

Black_Jack | 02.07.2012 22:12

Repa GB - ciekawe co z tego wyjdzie - ale dlaczego nie ma Szkota i Irlandczyka ... ? . To tak jakby Alaska i Hawaje miały swoje repy...

TozToFenomenNaS | 02.07.2012 22:27

Bale nie jedzie z powodu kontuzji pleców, a Walker nie wiem.

tomekmat91 | 02.07.2012 22:37

Szkotów nie ma bo się związek na to nie zgodził. Szef federacji podobno zagroził, że ten kto zagra w reprze GB nie założy już szkockiej koszulki. Szkoci obawiają się ograniczenia autonomii piłkarskiej, i tego że po IO nie będą pełnoprawnym członkiem FIFA . Jeśli chodzi o Irlandię Pół.to chyba podobnie, ale ona jest podzielnona na katolików i protestantów; jedni są proangielscy, inni nie. A tak w ogóle ciężko by było kogoś powołać z Irlandii Pół bo są po prostu słabi

tomekmat91 | 02.07.2012 22:44

probrytyjscy miało być:)

Young Guns | 03.07.2012 00:30

messenger - masz racje. To jest olimpiada a nie turniej piłkarski. W każdej dyscyplinie odkąd sięgam pamięcią Wielka Brytania jest jako jedna całość to dlaczego dzielić ich w tej. Co prawda nie specjalnie podoba mi sie ten skład ale to Pearce wybiera. Czemu nie powołał Szkotów bądź Irlanczyków..? Nie wiem. Może skromna wiedza a może poprostu w Anglii ma w czym wybierać i przebierać, i to jest jego decyzja..Będą inne olimpiady i inne decyzje. Po co kogoś rozliczać przed pokazaniem sie to po pierwsze, a po drugie niech to robia Brytyjczycy.. co nam do tego..?

tomekmat91 | 03.07.2012 08:42

Young Guns - bzdury . Reprezentacje narodowe Anglii i Szkocji to najstarsze na świecie. To ejst tradycja że grają osobno. Nie jesteś Szkotem to tgo nie rozumiesz, że osobna reprezentacja to jest dla nich symbol niezależności. Spójrz jak wyglądaja mecze w Szkocji. Słaba repra a ludzie zapełniają cały stadion. Szkotów nie ma bo prezez związku zagroził, że nie zagrają już w swojej reprze, pisałęm to kilka razy. I nie prawda, że w innych dyspylinach jest inaczej. W Rugby, w Pucharze Szesciu Narodow, nieoficjalnych ME, są Walia, Szkocja, Anglia. Gdyby tam ktoś wpadł na pomysł łączenia, chyba by go zlinczowali. A w siatce czy koszykowce reprezentacja W.B odgrywa MARGINALNA role, i naprawde ciesza sie malym zainteresowaniem. W Walii czy Szkocji sportami narodowymi sa rugby i piłka nożna i kibicow raczej tylko te dyscypliny obchodza

badbull | 03.07.2012 13:41

Mimo wszystko pomysł ze wspólną reprezentacją na Olimpiadzie uważam za dobry. Jakoś w innych dyscyplinach brytyjscy sportowcy walczą pod flagą Wielkiej Brytanii i nikt nie protestuje. W piłce nożnej i w rugby startują osobno i to ich wybór. Można to uszanować. Choć niewątpliwie połączone kadry miałyby szanse osiągnąć dużo więcej. Przede wszystkim tacy legendarni gracze, jak Giggs mieliby wreszcie szanse wystąpić na wielkim międzynarodowym turnieju (a jakie miał z Walią?). Przypuszczalnie taki Bale mógłby zrobić na tegorocznym EURO wielką różnicę in plus dla Anglików.

tomekmat91 | 03.07.2012 15:31

badbull - zgadzam się, ale to wszystko zrobione na siłe, politycy brytyjscy za wszelką cene chcieli pokazać jacy to Brytyjczycy są zjednoczeni. A to nie prawda, bo wielu Walijczyków czy Szkotów, przede wszystkim czuje sie Szkotami i Walijczykami. Przeciwko idei tworzenia repry UK byl nawet Sepp Blater. Moim zdaniem nie uszanowano niezaleznosci federacji poszczegolnych narodow, i slusznie federacje nie popieraly tej idei. I nie przesadzajmy ze IO to wielki miedzynarodowy turniej jesli chodzi o piłkę nożną. Akurat na Igrzyskach to sport drugorzędny i tak zresztą powinno być.

badbull | 03.07.2012 22:38

Owszem, drugorzędny. I to w obie strony. Bo na igrzyskach więcej emocji budzi np. siatkówka, a i dla świata piłki IO to niewiele więcej, niż turniej młodzieżowy. Dlatego myślę, że Walijczycy czy Szkoci (nie wiem, jak na sprawę zapatrują się Irlandczycy Północni) jakoś przełkną dumę. A choć piłka z igrzyskami bardzo się nie kochają, to na olimpiadzie brytyjscy sportowcy z Wielkiej Brytanii występują pod flagą Wielkiej Brytanii i piłkarze też powinni. Cóż, Olimpiada ma swoje tradycje sięgające starożytności. To do czegoś zobowiązuje.
A ja szczerze mówiąc, od zawsze zastanawiałem się, dlaczego sytuacja polityczna w Zjednoczonym Królestwie (jak widać nie tak zjednoczonym) jest tak dziwna. Dobrze, że my nie wysyłamy reprezentacji Polski i np. Śląska czy Kaszub.

tomekmat91 | 03.07.2012 23:29

Największy problem jest oczywiście w Irlandii Północnej. Wojna pomiędzy katolikami a protestantami. NIe jest to wojna religijna jak niektórzy sądzą, ale konflikt o podłożu polityczno-społecznym. Kiedyś wyspa Irlandia była cała katolicka, ale najazdy angolów sprawiły że cześć północna (ulster) została przyłączona do Królestwa W.B. Rozpoczeło się \"wrzucanie\" protestantow i \"wyrzucanie\" katolikow z Ulsteru. I stąd ten koflikt. Katolicy czuja sie dyskryminowani i chca wrocic do swoich braci, czyli Irlandii, a protestantom pasuje tak jak jest, bo jak sie zjednocza z Irlandia to z kolei oni beda mniejszoscia:) to tak w duzym skrocie, tylko akurat o tym wiem. A Szkocja i Walia to jeszcze inne historie

rem1rem | 04.07.2012 00:16

Dla mnie to dobry  pomysł z tą wspólna reprezentacją, a jeśli Szkoci tego nie chcą, to może tez niech zabronią swoim zawodnikom  grac w klubach angielskich i będą jeszcze słabsi niż są teraz,  bo w samej szkockiej lidze wielu gwiazd nie wyszkolą.

tomekmat91 | 04.07.2012 00:42

rem1rem - a co ma wspólnego reprezentacja Szkocji z tym w jakich klubach grają szkoccy piłkarze? Szkotom nie przeszkadza że grają w Premiership, im ich więcej, tym lepiej dla szkockiej piłki. Ale reprezentacja istnieje od 1873 i zawsze cieszyla sie niezaleznoscia. Mam nadzieję, że chodzi Ci tylko o wspólną reprezentacje na czas igrzysk, a nie taką \" na stałe\"



anglia.goal.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy