REKLAMA
REKLAMA

Lampard opowiada Kloppowi: Liverpool również wydawał ogromne sumy

dodał: Marcin Mondorowicz  |  źródło: London Evening Standard  |  14.09.2020 11:09
Lampard opowiada Kloppowi: Liverpool również wydawał ogromne sumy

Frank Lampard  |  fot. SPORT PICTURES

Jak odebrać najlepszy bonus od bukmachera?
Chelsea na wzmocnienia zespołu przed nowym sezonem wydała już ponad 200 milionów funtów. Menedżer The Blues Franka Lampard stara się bronić poniesionych wydatków, po tym jak zakwestionował je menedżer Liverpoolu Jürgen Klopp.

Niemiecki szkoleniowiec mistrzów Anglii stwierdził w ubiegłym tygodniu, że Liverpool jest innym klubem od swoich niektórych rywali, ponieważ "nie jest własnością krajów czy oligarchów".

Chelsea w ostatnich tygodniach na wzmocnienia zespołu przeznaczyła ponad 200 milionów funtów. Do drużyny dołączyli Hakim Ziyech, Timo Werner, Ben Chilwell, Thiago Silva i Kai Havertz. The Blues są również blisko sprowadzenia bramkarza Rennes, Edouarda Mendy'ego.

Lampard rozbawiony słowami Kloppa


- Byłem tym nie tyle wkurzony, co raczej rozbawiony. Kiedy mówimy o właścicielach klubów w Premier League, nie sądzę, aby miało to znaczenie, z jakiej branży pochodzą. Mówimy o kilku bardzo bogatych właścicielach - powiedział Lampard, cytowany przez London Evening Standard.

- Ostatnie pięć lat dla Liverpoolu, od kiedy jest tam Jürgen Klopp, to fantastyczna historia dla tego klubu. W tym czasie udało im się wprowadzić rekrutację nowych zawodników na wysoki poziom. Rzeczywistość jest taka, że prawdopodobnie poza Leicester większość klubów, które wygrały Premier League w ostatnim czasie, sprowadzało zawodników za duże pieniądze. W Liverpoolu również można znaleźć takich piłkarzy, jak Van Dijk, Alisson, Fabinho, Keita, Mane, Salah, niesamowitych piłkarzy, którzy trafili tam za bardzo wysoką cenę - kontynuował Lampard.

- Nie ma sensu robić w tej kwestii obliczeń, ponieważ wszyscy wiemy, że wejście na wysoki poziom wiele kosztowało Liverpool. Wydali ogromne sumy - dodał menedżer The Blues.


OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI



REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 87 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

che2002 | 14.09.2020 11:41

Frank ma rację. Dzięki grubym transferom live jest mistrzem anglii, tak to poprostu działa. Kloppa poprostu boli dupa, że nie ma pieniędzy na transfery...
Klopp moim zdaniem zrobil wielki błąd nie wzmacniając kadry, stojąc w miejscu  cofasz się...

SteveG | 14.09.2020 11:47

che2002
Klopp na pewno widzi potrzebę wzmocnienia składu, bo chciał sprowadzić środkowego obrońcę, wzmocnić atak i sam naciska na transfer Thiago, tylko co ma zrobić, jak jego ruchy na rynku są bardzo mocno ograniczone, bowiem zarząd nie chce dać pieniędzy na transfery i żeby kogoś kupić, musi kogoś sprzedać(vide Lovren - Tsimikas)

Ronaldo324 | 14.09.2020 11:49

Tak jak uwielbiam Jurgena tak tą wypowiedzią się skompromitował. Chyba zapomniał sam ile wydał na Alissona , Keite czy Fabinho. Sam przespał okienko i nie wiem co o co mu chodzi uderzając w Chelsea , która nie wydawała kasy przez bana. Z tego co czytałem za Hazarda i MOrate wyszło 191 mln plus wypożyczenia a za Havertza , Ziyecha , Wernera i Chilwella wyszło 195.

theNINE | 14.09.2020 11:51

No i Lamps trafił w punkt. To jest odpowiedź na poziomie, nie obrażająca nikogo ale mówiąca jak jest. Klasa.

Rob66 | 14.09.2020 11:57

A co ma Klopp postawić się publicznie właścicielom?
Wszyscy wiemy jak to u nas wygląda

Szmuggi | 14.09.2020 11:59

Liverpool wyszedł w ostatnich latach na zero. Chelsea właśnie zeszła z zakazu transferowego. Tyle w temacie. Lamps celowo mąci wodę bo nie wierzę by nie wiedział o czym mówi...
Nie chodzi o to, jak duże pieniądze się płaci ale skąd klub te pieniądze bierze.

theNINE | 14.09.2020 12:00

A co do wypowiedzi Kloppa, była ona zupełnie bez sensu. Wytknął Chelsea kilka transferów, kiedy przez ostatnie dwa okienka nie ściągnęli żadnego piłkarza. Klopp jest już w Liverpoolu 5 lat, a jak przychodził do Liverpoolu to jego skład też nie robił wrażenia i na pewno nie osiągnąłby z nim żadnych sukcesów, więc sam ściągnął sobie potrzebnych zawodników za grube miliony. Frank w pierwszym sezonie musiał grać tym co ma, wprowadził wychowanków do składu a na drugi sezon potrzeba było wzmocnień. Co najlepsze Klopp sam chciałby teraz kolejnych transferów tylko klub coś słabo działa w tej kwestii i chyba tak Niemiec wylewa swoją frustrację.
I tak na marginesie Werner, Ziyech i Havertz kosztowali w przybliżeniu ciut więcej niż Alisson i van Dijk, chyba każdy o tym pamięta.  

che2002 | 14.09.2020 12:03

SteveG
Ja wiem ze na pewno to klopp widzi. Każdy to widzi. Skoro zarzad mu nie chce dac kasy na transfery, to poprostu niexh się ugryzie w jezyk, a nie gada głupoty...

Pepe12LFC | 14.09.2020 12:21

Uważam tak jak Szmugii, że tu nie chodziło o to ile kto wydaje a skąd jest kasa na transfery. A druga sprawa jest taka, że Kloppa nie powinno to interesować, wie jaki model prowadzenia klubu objęli właściciele i powinno go interesować tylko to co dzieje się w Liverpoolu, a nie zaglądanie do portfeli innych klubów

Lotnik | 14.09.2020 12:43

W swoim wywiadzie Klopp nigdzie nie atakował Chelsea czy City. Wyjaśnił jedynie, że kluby działają na różnych modelach i zasadach. Liverpool ma strategię samowystarczalności i żeby kupić musi najpierw zarobić, natomiast Chelsea, City czy PSG ma właścicieli, którzy swoim majątkiem są w stanie wspomóc klub. Co tu nie jest prawdą, albo jest niezrozumiałe?

Informacyjnie, Klopp wydał na transfery netto 72 mln funtów przez 5 lat. Oczywiście, że sprowadzono za jego kadencji graczy za ogromne pieniądze bijąc rekordy, natomiast każdy taki zakup poprzedzała sprzedaż. To jest inny model niż np w przypadku PSG czy City. I to jest obiektywne a Lampard odciąga uwagę od Chelsea tą odpowiednią bo dobrze wie co Klopp miał na myśli. Uwielbiam te mind games :)

theNINE | 14.09.2020 12:48

@Lotnik

A sprzedaż Hazarda i Moraty w czasie gdy nie mogło się kupować to nie jest "poprzedzającą sprzedaż"?

Simi1993 | 14.09.2020 12:53

Lotnik
A to że sama sprzedaż Hazarda I Moraty przyniosla ponad 200 mln zysku to jak to nazwać jeśli nie ,,Poprzedzająca sprzedaż" ?

Lotnik | 14.09.2020 13:13

Oczywiście, że jest. Klopp mówił o tym, że klubom, które są własnościami państw łatwiej jest podejmować dzisiaj decyzje o transferach niż Liverpoolowi. Nikt nie wie jaka przyszłość czeka światową gospodarkę, futbol itp za  12 miesięcy i w tym kontekście JK chodziło o to, że łatwiej jest klubom zarządzanym przez oligarchów i państwa podejmować ryzyko związane z transferami. Liverpool przy swoim modelu nawet gdyby sprzedał dzisiaj Salah za 150 mln to pewnie nie zdecydowałby się na Alissona czy VVD.

Mr_Devil | 14.09.2020 13:58

Mnie wgl nie dziwi wypowiedź Kloppa, co jakiś czas zrobi klasyczna samozaoranie. Jego siłą jest to, że to taki fajny kumpel z konferencji prasowych - dowcipny, uśmiechnięty superkolo, dlatego ma rzeszę wielbicieli, również wśród dziennikarzy.. Nawet jak walnie coś grubego, to ledwo co obrywa.

Najsłynniejsza wypowiedź pana Kloppa to ta o zakończeniu kariery z powodu wysokich wydatków na transfery. Bezwiednie rzucił sumę 100 mln, by rok później wydać grubą kasę na Alissona i van Dijka. Ile osób o tym słyszało? Pewnie niewiele. Podobnie jak z Lampardem, miał też wymianę zdać z Guardiolą. Who next??

Simi1993 | 14.09.2020 14:23

Mr Devil
Coś kojarzę , Mówił coś w stylu ,że jak będzie się płacić 100 mln za piłkarzy to odejdzie z piłki , a rok później ustanowił 2 rekordy transferowe za obrońcę i bramkarza.Pamiętam ;)

Lotnik | 14.09.2020 14:27

Klopp od czasu dołączenia do LFC udzielił pewnie około 1000 wywiadów, cieszmy się, że Mr_Devil jest czujny i wychwyci te wszystkie "głupstwa" jakie Jurgen powie. Skoro przywołujesz już tą wypowiedź Kloppa to teraz proszę podaj nazwisko piłkarza, którego Klopp sprowadził do LFC za 100 mln? Ja takiego nie znam. Poświęcasz bardzo dużo uwagi LFC, masz do tego prawo. Samozaoranie to twoja domena kolego:

"Wiem, że inne kluby wydają sporo pieniędzy na piłkarzy. Ale jeśli zapłacisz za jednego piłkarza 100 mln funtów, a on złapie kontuzję, wtedy musisz zmienić plan gry. Nie zapłaciłbym takiej kwoty za jednego zawodnika - powiedział Klopp.

- Ja staram się robić inaczej, nawet, gdybym miał do wydania takie pieniądze. Mam inne plany. Mi zależy na duchu drużyny, na zbudowaniu grupy - dodał Niemiec w rozmowie z "The Mirror"

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 14:37

Że niby Mane, Salah, Fabinho i Keita to tacy drodzy byli ? Hahahahhaha co ćpa ten sprzedawczyk z West Hamu ? Za Allisona i VVD tylko dali faktycznie dużo ale jak najbardziej się opłacało za hajs za Coutinho.
Mr-Devil jak zwykle sie kompromituje. Bo ja nie wiem za którego zawodnika Klopp dał lekka ręka 100 mln !

EdenCameBack | 14.09.2020 14:40

Nie mogę pojąć dlaczego wszyscy w swoich obliczeniach biorą pod uwagę pieniądze otrzymane za Hazarda, a pomijają wydane na  Pulisica (zakup w połowie sezonu gdy było pewne że Eden odchodzi) i co lepsze Kovacica, który przyszedł w tak samym momencie co odszedł Hazard.

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 14:40

Do tego trzeba dodać że to nie Liverpool miał bana na transfery za wydawanie wielkich pieniedzy tylko Chelsea więc ten półgłówek Lampard sam się skompromitował.

che2002 | 14.09.2020 14:49

Ciasny, ze ci się chce dalej robić z siebie idiote...
Szacun za wytrwałość!

RG_11 | 14.09.2020 15:21

Przecież on jest idiotą

Pepe12LFC | 14.09.2020 15:24

Lotnik miałem to samo pisać, u kogoś czytanie ze zrozumieniem jest właśnie na poziomie samozaorania. Jak ktoś nie widzi różnicy 75 mln a 100 albo 65 a 100 to musi wrocic do szkoły i nauczyć się matematyki.

Simi1993 | 14.09.2020 15:31

CiasnyWiesiek
A wiesz za co był ten ban ze zabierasz glos ? A wiec nie za to że wydawali ogromne sumy tylko za nieprawidłowości przy ściąganiu młodych graczy , co do Twojej wypowiedzi ze Salah Fabinho Keita Mane tacy drodzy ;) to jak dodamy do tego VVD i Alissona to daje to ponad 200 mln ;) Pozdro

Simi1993 | 14.09.2020 15:32

Pepe12LFC
Ale Chelsea też nigdy 100 mln za jednego gracza nie zapłaciła :)

Simi1993 | 14.09.2020 15:36

Lotnik
Była gdzieś też wypowiedz ze odejdzie z piłki jeśli normą będzie płacenie tak wysokich sum za zawodników ;)

Max_2020 | 14.09.2020 15:41

Mnie to wcale nie dziwi , Klopik wie co godzinę czeka więc już zaczyna tak jak Mourinho obwiniać wszystko i wszystkich , a to że ma gorzej bo kasy nie ma , albo że inni grają defensywnie a za niedługo powie że piłka jest zbyt okrągła a trawa zbyt zielona ;)

A teraz do Ciasnego Cwela ;
Zostałeś zrobiony w jakiejś melinie przez alkoholików bądź narkomanów i teraz normalne społeczeństwo ma do czynienia z takim ,,Polgłówkiem" Zdechnij wreszcie gnido !!!!!!

Karbaron1 | 14.09.2020 15:47

Teraz cisza
A więc pan Klop odkąd zawitał na Anfield zdążył wydać juz jakieś 500 mln. Same sezony 15-16, 16-17, 17-18 to ponad 400 mln. Wiec troche wieje hipokryzją. Ale po to tyle wydał zeby teraz juz nie musial

Pepe12LFC | 14.09.2020 15:57

No Havertz pewnie ich tyle wyniesie, ale nie o tym rozmawiamy. Żaden zawodnik którego kupił Klopp nie kosztował 100 baniek, wiec nie kumam dziwnych zarzutów twoich, bo Mr_Devil to inna bajka .
Karborn1 to teraz podaj kwotę ze sprzedaży zawodników ?

Simi1993 | 14.09.2020 15:59

Rzeczywiście ;) Sprawdziłem teraz na transfermarkt.pl i Uwaga od sezonu 16/17 do Live  przyszli:
Wijnaldun
Klavan
Mane
Karius
Van Dijk
Robertson
Alisson
Oxlade-Chamberlain
Keita
Fabinho
Minamino

i za tych zawodników wyszło 439 mln euro

Simi1993 | 14.09.2020 16:06

Na sprzedaży zawodników LFC zarobił ok.360 mln euro

Simi1993 | 14.09.2020 16:07

*odkąd trenerem jest J.Klopp

Simi1993 | 14.09.2020 16:20

Pepe11LFC
Na transfermarkt.pl jest podane ze Havertz kosztował 80 mln euro

Karbaron1 | 14.09.2020 16:37

Pepe12lfc
Jeśli chodzi o mnie to że Klopp wydał w 3 okienka ponad 400 mln, to żaden zarzut. Przeciwnie, uwazam że musiał to zrobić jeśli chciał się znaleźć w miejscu w którym się znajduję obecnie. Chciałbym tylko skończyć z pewnym mitem, a mianowicie ze Liverpool nie wydaje. A tak w woli ścisłości jeśli chodzi o te same okienka to Liverpool sprzedał zawodników na jakieś 250 mln. Wiec nie wmawiajmy ludziom ze dokonują transferów tylko ze sprzedaży zawodników. Przecież to nie realne

Karbaron1 | 14.09.2020 16:41

Kiedyś nie wydawali i wszyscy wiemy gdzie byli, zaczęli wydawać i wszyscy widzimy gdzie są. Przecież to proste

Pepe12LFC | 14.09.2020 16:55

Simi1993 plus 20 w bonusach, to tak jak przy Coutinho 120 gotówka i 26 bonusów co łącznie dało ponad 140 mln. Ale jak mówię to nie istotne. Bilans 79 mln euro Karbaron1 na 4 sezony to dużo ? Średnio na rok 20 mln z kasy klubowej.
Tak jak wspomniałem wcześniej Klopp nie powinien nikomu do portfela zaglądać, może przemawia przez niego gorycz nie wiem. Z drugiej strony w samej wypowiedzi, Bardziej chodzi o model prowadzenia klubu, aniżeli gotówkę wydaną.

Simi1993 | 14.09.2020 17:03

Pepe12LFC
Tak ;) 20 w bonusach , ale nie jest jeszcze powiedziane że spełni te warunki aby te 20 mln dopłacić :) Ja osobiście również uważam że to nic złego ze Jurgen Klopp wydawał na wzmocnienia , bo musiał , ale tak jak kolega Karbaron1 napisał skończmy z mitem iż przychodzi do klubu i wystarczą mu Ci zawodnicy których ma , aby odnosić sukcesy ;) bo cała jedenastka wymieniona odkąd przyszedł do klubu ;)

Karbaron1 | 14.09.2020 17:27

Pepe12lfc
Nie słyszałem wypowiedzi Kloppa w całości, ale też mi się wydaje że raczej chodziło mu o model prowadzenia klubu. Ale on tak już ma, czasami za dużo gada. Tak czy inaczej wydał i się obronił sportowo. Pytanie teraz czy Lampard się obroni czego mu życzę bo to nie łatwa robota. Ktoś Ci powierza grube miliony a ty musisz całą resztę ogarnąć, a to nie takie proste bo nie wszystko zależy od Ciebie, przecież w większości przypadków nie znasz tych gamoni których kupujesz. I tu charyzma Kloppa zdaje się być kluczowa. Czy Lampard ja w sobie znajdzie, zobaczymy

devious666 | 14.09.2020 17:32

Jak zwykle w komentarzach dużo obrzucania się gównem a mało konkretów.


To ja o konkretach, jak zwykle u mnie wolę cyferki od inwektyw:


Skład LFC:

Mane 41,2 - Firmino 41 - Salah 42
Keita 60 - Henderson 18 - Fabinho 45
Robertson 9 - van Dijk 84,6 - Gomez 5 - Alexander-Arnold 0
Allison 62,5

+ Adrian 0; Matip 0; Tsimikas 13; Milner 0; Ox-Chamberlain 38; Wijnaldum 27,5; Shaqiri 14,7; Minamino 8,5 itd.

SUMA: 510 Euro

Skład CFC:

Pulisic 64 - Werner 53 - Ziyech 40
Mount 0 - Jorghinho 57 - Havertz 80
Chilwell 50,2- T.Silva 0 - Rudiger 35 - Azpilicueta 8,8
Kepa 80

+Caballero 0; Christansen 0; Tomori 0; James 0; Kante 35,8;  Kovacić 45; Hudson-Odoi 0; Abraham 0 itd.

SUMA: 548,8 Euro

Starałem sie najważniejszych pilkarzy w obu klubach wymienić, wiadomo kadry są szersze. Oba kluby mają sporo obiecującej młodzieży, której już nie wypisywałem bo i tak liczą się jako 0.

JAk widać 510 vs 550 mln Euro mniej niż 10% różnicy. To żadna różnica.

Więc tutaj akurat na transfery oba kluby wydały podobnie. Gadki Kloppa to frustracja brakiem kasy "w żłobie" ale CFC jak widać wcale sumarycznie nie wydała więcej - oni też najpierw dobrze sprzedawali by teraz wydać.

CFC w ostatnich sezonach netto wcale dużo nie wydawała netto - co sprzedawali to dopiero kupowali, widać Roman "przykręcił kurek" - dopiero w tym okienku "zaszaleli" ale też ich wydatki netto z ostatniej dekady są daleko za City, MU, PSG czy Barcą.

Tak więc trochę nie wiem do czego pieje Klopp, chyba jak zwykle nie sprawdził cyferek... Ludzie tak już mają, że gadają zanim pomyślą :)



PS
Oczywiście w CFC jest więcej piłkarzy, więc wydali sumarycznie więcej - różne Barkleye, Drinkwatery, Zoumy itp. wynalazki wiec jak ich dodać to CFC wydała więcej, ale też ww. piłkarze mają wkład niski lub zerowy i pewnie część z nich odejdzie z klubu. Sternicy CFC całkiem nieźle zarządzają finansami, potrafią tych piłkarzy "upłynnić" więc de facto CFC wydaje rocznie trochę więcej niż LFC ale nie są to wbrew pozorom duże różnice...

Max_2020 | 14.09.2020 17:33

I tego wlaśnie w Kloppie nie trawię... Jest skrajnym Hipokrytą! Alisson - 62 mln€, Van Dijk - 84 mln €, fabinho - 45 mln €, Wijnaldum - 28 mln €, Keita - 60 mln €, Oxlade Chamberlain - 38 mln €, Mane - 41 mln €, Salah - 42 mln € i Firmino 41 mln €... Nic dodać nic ująć Myślę że Klopp moze mówić o sobie że zbudował Liverpool za grosze xD.

Max_2020 | 14.09.2020 17:33

Nazista jeden :D

devious666 | 14.09.2020 17:38

Od sezonu 15/16 do obecnie trwajacego okienka 20/21:

CFC:
Wydała: €960.80m
Zarobiła: €700.51m
Netto: €-260.29m
Na sezon: 43,3 mln w plecy

LFC:
Wydane: €585.88m
Zarobione: €469.25m
Netto: €-116.63m
Na sezon: 18,4 mln w plecy

Chelsea 25 mln rocznie wydaje więcej, to nie jest duża różnica, wręcz żadna...

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 17:43

Devious - fajne te Twoje "konkrety" z tym ze nie powiedziałeś o najważniejszym konkrecie, czyli o tym że Liverpool bardzo mało dołożył hajsu z kasy klubowej bo najpierw musiał sprzedac swoje gwiazdy zeby kupic inne. Odlicz hajsy ze sprzedaży jednych i drugich i wtedy zobaczymy czy nadal to wygląda tak dobrze dla Chelsea.
Do tego trzeba dodać że Liverpool wygrał kilka poważnych trofeum i kolejne pieniadze się zwróciły a Chelsea nadal jest posmiewiskiem.
Przedstawiasz fakty tak żeby pasowały do twojej nędznej teorii.

Proszę moderatorów o zbnowanie tych którzy życzą mi śmierci. Ja rozumie ze mozna sie z kims nie zgadzac i nazwać debilem ale niektorzy to już przesadzają.

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 17:46

Devious - o proszę napisałeś o tym konkrecie jednak. Ale poprzednio dałeś procentowo bo Ci pasowało a teraz jak wyszło że Chelsea wydaje ponad 100 % wiecej to juz zapomniałeś napisać. Chyba byłeś na stażu albo pracujesz w TVP bo manipulacje masz opanowaną do perfekcji.
Jeżeli dla kogoś ponad 100% to mało i do tego żadnych sukcesów to gratulacje rozumowania  :)

Pepe12LFC | 14.09.2020 17:51

Simi1993 raczej są to bonusy w stylu rozegrania ilości meczy, kwalifikacji do LM, czyli coś możliwego do zrealizowania, a nie bariery z kosmosu.
Devious666 rozmawiamy o modelu biznesowym klubu, a nie o tym ile kosztował lub kosztuje skład obu klubów. Zaczęło się od prowokacji Mr_Devila( żadna nowość), gdzie wspomniał, o słowach  Kloppa, ze gdy bedzie musiał wydać 100 baniek na piłkarza odejdzie z futbolu i wspomniał o Van Dijku i Alissonie, ale, zapomniał ze jeden kosztował 75 a drugi 65, czyli jednemu i drugiemu brakuje do 100. Wracając do sedna, Czyli do modelu prowadzenia klubu, nikt nie mówi ze Klopp nie wydawał kasy bo to kłamstwo, ale chodzi o to co musiało się stać żeby wydał, sprzedał jednego z najlepszych graczy, żeby rozwijać dalej zespół. Przez cały okres wydał z kasy klubu 79 mln, co daje średnia 20 na rok.
Klopp w tym wywiadzie poruszył temat innego stylu działania klubów, ale uważam, że nie potrzebnie bo każdy powinien pilnować własnego portfela :)

Dzimi_20 | 14.09.2020 17:59

Różnica między Liverpoolem a Chelsea jest taka ze w Chelsea doszło do boomu transferowego w którym klub z Londynu pozyskał kilku czołowych zawodników w jednym okienku transferowym , a Liverpool w czasie kilku lat . Zgodzę się z tym ze Klopp wydał spore pieniądze na Mane , Salaha , Wijnanduna , Allisona czy Van Dijka jednak pieniądze te wydał w czasie kilku sezonów i okienek transferowych . To jest właśnie ta , moim zdaniem znacząca  różnica.Oczywiście rozumiem ban transferowy wydany wobec klubu z Londynu  . Paradoksalnie teraz po zwycięskim sezonie w lidze i poprzednim w Champions League którym przychody klubu są większe pieniądze na transfery również powinny być większe , niestety tak nie jest . Zarząd specjalnie obcina "skrzydła" Jurgenowi

Dzimi_20 | 14.09.2020 18:03

Tak przy okazji nie wiem ile w tym prawdy ale czytałem ze dochody z zeszłorocznego tytułu mistrzowskiego wyniosły w klubie ponad 175 milionów funtów . https://www.polsatsport.pl/wiadomos c/2020-08-12/rekordowe-pieniadze-dl a-liverpoolu-za-zdobycie-mistrzostw a-anglii/

Simi1993 | 14.09.2020 18:07

Ja rozumiem że można nienawidzić Chelsea ;) ale mówienie ze sa tylko posmiewiskiem skoro w ostatnich 5 latach 2x byli mistrzem , dołożyli do tego FA Cup i Puchar Ligi oraz Ligę Europy i pośmiewisko ? Dodam tylko że Liverpool wiele więcej nie wygrał w tym czasie a nawet mniej gdyż składa się na to 1x LM , PL , SE i KMS czyli 5:4 dla The Blues ale z racji że LM jest bardziej prestiżowa to powiedzmy lepiej wypada Live :)

Dzimi_20 | 14.09.2020 18:19

Tak przy okazji nie wiem ile w tym prawdy ale czytałem ze dochody z zeszłorocznego tytułu mistrzowskiego wyniosły w klubie ponad 175 milionów funtów . https://www.polsatsport.pl/wiadomos c/2020-08-12/rekordowe-pieniadze-dl a-liverpoolu-za-zdobycie-mistrzostw a-anglii/

Dzimi_20 | 14.09.2020 18:21

Tak przy okazji nie wiem ile w tym prawdy ale czytałem ze dochody z zeszłorocznego tytułu mistrzowskiego wyniosły w klubie ponad 175 milionów funtów . https://www.polsatsport.pl/wiadomos c/2020-08-12/rekordowe-pieniadze-dl a-liverpoolu-za-zdobycie-mistrzostw a-anglii/

Dzimi_20 | 14.09.2020 18:21

Tak przy okazji nie wiem ile w tym prawdy ale czytałem ze dochody z zeszłorocznego tytułu mistrzowskiego wyniosły w klubie ponad 175 milionów funtów . https://www.polsatsport.pl/wiadomos c/2020-08-12/rekordowe-pieniadze-dl a-liverpoolu-za-zdobycie-mistrzostw a-anglii/

Max_2020 | 14.09.2020 18:32

Ciasny Cwel
Tak ;) tego Ci życzę i już tłumaczę dlaczego bo jeśli by ktoś  zlikwidował taką kanalie to by godzinę zamkli , a jeśli sam byś zdechł to tak po
1 Duży Duży plus że Cię nie ma i wszyscy tu szczęśliwi
2 Nikt by nie poszedł siedzieć :)

Max_2020 | 14.09.2020 18:33

go zamkli *

Karbaron1 | 14.09.2020 18:37

Pepe12lfc
Hola,hola bo widzę że się rozpedzamy. Dobrze że jest tu ktoś taki jak ja, który czyta ze zrozumieniem i wyłapuje takie smaczki. A więc Klopp nie sprzedał najlepszego zawodnika żeby rozwijać zespol, tylko dlatego że ten pilkarz chcial odejść. Ostatecznie wyszło im to na dobre, ale naprawdę, nie przeklamujmy rzeczywistości, bo tak nie bylo

Mr_Devil | 14.09.2020 18:38

@Lotnik
Po pierwsze nie chodziło o tę wypowiedź,po drugie nie ma argumentów, żeby obronić Kloppa, który wytykał innym klubom wydatki na transfery, mówił o 100 mln ( co sam napisałem..) i chyba nikt się nie spodziewał, że już rok później wywali ponad 80 mln na piłkarza.. Kolejny cytat, ten z Mirrora, pokazuje fuck logic waszego trenera -  bo niby co on oznacza? 100 nie.. ale 80 już tak?!

Reasumując, zasłanianie się tą okrągłą setką, przy jednoczesnym wydawaniu 80 paru milionów, potwierdza to, co napisałem.. śmieszki, heheszki i zęby na wierzchu, a w rzeczywistości hipokryta do kwadratu.

Karbaron1 | 14.09.2020 18:46

Pepe12lfc
Hola,hola bo widzę że się rozpedzamy. Dobrze że jest tu ktoś taki jak ja, który czyta ze zrozumieniem i wyłapuje takie smaczki. A więc Klopp nie sprzedał najlepszego zawodnika żeby rozwijać zespol, tylko dlatego że ten pilkarz chcial odejść. Ostatecznie wyszło im to na dobre, ale naprawdę, nie przeklamujmy rzeczywistości, bo tak nie bylo

devious666 | 14.09.2020 19:02

@Pepe12LFC

"Devious666 rozmawiamy o modelu biznesowym klubu, a nie o tym ile kosztował lub kosztuje skład obu klubów. (...)
Wracając do sedna, Czyli do modelu prowadzenia klubu, nikt nie mówi ze Klopp nie wydawał kasy bo to kłamstwo, ale chodzi o to co musiało się stać żeby wydał, sprzedał jednego z najlepszych graczy, żeby rozwijać dalej zespół."

No właśnie a Chelsea żeby kupić Havertza, Zyiecha czy Pulisica musiała najpierw sprzedać Hazarda. Kupili Kepę w miejsce Courtoisa, jak kupowali Diego Costę za 38 mln  to za kasę z Lukaku (35), jak potem sprzedali Costę za 66 to kupili Moratę za 66 - a jak Moratę opchnęli za 56 to kupili Wernera za 53. Czyli od czasu Lukaku nie dołożyli praktycznie nic na napastnika!


"Przez cały okres wydał z kasy klubu 79 mln, co daje średnia 20 na rok."

Lampard póki co za swojej kadencji:
-wydał 268 mln
-zarobił 231 mln

Czyli wydał 37 mln netto, co daje średnią 18,5 na rok.

Faktycznie mega inny model biznesowy, nie ma co!!!

:)))))))



Naprawdę przy kibicach LFC "macki opadają". Czy to tak ciężko popatrzeć w podsumowania transferów coroczne? Chelsea od wielu, wielu sezonów nie "pompuje" pieniędzy w klub jak kiedyś na początku ery Romka czy jak obecnie np. City. Chelsea miała w ostatnich latach kilka sezonów, gdzie ze sprzedaży piłkarzy byli na plusie lub "na zero" (19/20 - 112 mln na plus, 15/16 - 3mln na minus, 14/15 - 5 mln na plus) - a przecież klub co sezon zarabia na wpływach z praw TV, LM czy biletów.

Chelsea po prostu od wielu lat stała się "normalnie" zarządanym klubem jak wiele innych - nie wywalają co okienko 200 mln "z kieszeni Romka" na fanaberie... Widać, ze po pierwszych latach "szaleństw" już teraz tak nie szastają pieniędzmi.

I dlatego Klopp podnosząc takie kwestie zwyczajnie się błaźni, bo wcale nie jest tak, że Lampard dzwoni sobei do Romka i dostaje czek na 200 mln. Romek prawdopodobnie od dawna nie dokłada do klubu albo jak dokłada to małe kwoty.



"Klopp w tym wywiadzie poruszył temat innego stylu działania klubów, ale uważam, że nie potrzebnie bo każdy powinien pilnować własnego portfela :)"

Każdy klub ma inny model, MU na przykład wydaje bardzo dużo - w ostatnich 10 latach wydali netto ponad 900 mln przy 450 mln Chelsea, 440 mln Arsenalu, 300 mln Liverpoolu i ledwie 120 mln Spurs - ale tam nikt nie dokłada do biznesu, widać jakoś ich stać. W City pompowana jest kasa szejka, ale to chyba wyjątek - bo w innych klubach w Anglii nie ma obecnie takiego modelu. Chelsea miała podobnie do City wiele lat temu, obecnie się to zmieniło. Wiec naprawdę nie wiem o co chodzi Kloppowi, bo raptem jeden klub w Anglii obecnie "pompuje" kasę w klub "z niczego". Pozostałe ekipy spełniają założenia finansowego Fair Play.

Max_2020 | 14.09.2020 19:15

Mr Devil dobrze pisze 100 mln Klopik nie wyda ale 84 już tak :) ,błazen z niego i tyle a liverpoolczycy z gola.pl próbuja godzinę bronić a kompromitują się tak jak i ten nazista :)

Max_2020 | 14.09.2020 19:20

go bronić *

piotruś83 | 14.09.2020 19:36

Czy tak trudno przyznac, ze Klopp znowu palnal glupote? Odnosze wrazenie, ze coraz wiecej kibicow Liverpool'u patrzy na wszystko co jest zwiazane z ich klubem przez te same okulary co Ciasny. Wiecej niz klub, bez zadnej skazy, caly personel od sprzataczki po managera idealny pod kazdym wzgledem nigdy nie popelniajacy bledow. Fanatyzm na poziomie moherow wielbiacych Jaroslawa i Rydzyka...

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 19:49

Simi - a Ty z kolei za bardzo kochasz Chelsea skoro według Ciebie w ostatnich 5 sezonach wygrali 2 razy ligę. Przypomnę tylko że zrobili to raz, chyba że ja czegoś nie wiem. Chelsea, Lester, Liverpool i 2 x City. Bez sensu jest wspominanie mistrzostwa sprzed 4-5 lat bo w piłce to bardzo długo pod względem tego jak duzo może się w klubie zmienic w tym czasie. Nijak sukces sprzed 4 lat może coś mieć do aktualnej formy.

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 19:54

A co do Lamparda to akurat on nie powinien się wypowiadać o wielkich transferach bo gdyby nie ruskie pieniądze i pompowanie kasy to by gówno wygrał w Chelsea. Hipokryta na najwyższym poziomie. Ale czego można oczekiwać od sprzedawczyka. "Legenda" grająca dla West Hamu i City XD

piotruś83 | 14.09.2020 20:02

Klopp zaczal, a teraz dzienikarze zapytali Lamparda o jego zdanie na ten temat. Czy to tak trudno zrozumiec?

RG_11 | 14.09.2020 20:03

Devious wyłożył idiocie wszystko na tacy, a ten dalej pier*oli 3po3. Jednak większość kibiców LiVARpoolu tutaj to stan umysłu.

Simi1993 | 14.09.2020 20:17

W ostatnich 5 latach pisałem :)
mamy 2020 rok a Chelsea była mistrzem 2015 i 2017 :)

Simi1993 | 14.09.2020 20:20

Oczywiście zgadzam się że sukcesy sprzed 4-5 lat nijak się mają do obecnej formy ale ja odnosiłem się do tego że są "posmiewiskiem" ;)Ok to nie był najlepszy dla The Blues czas ale coś wygrali i zazwyczaj w to 4 są więc czy są "posmiewiskiem" to bym dyskutowal ;) :)

Max_2020 | 14.09.2020 20:23

Devious666 wykłada mu wszystko na tacy a ten dalej swoje ;) Ciasny skończ chociaż podstawówkę i wróć tu wtedy bo ty nie pojmujesz ile jest 2+2 :D

Max_2020 | 14.09.2020 20:25

A co do twojej wypowiedzi o ruskich pieniądzach to ty też siedz cicho bo gdyby nie 439 mln wydanych przez naziste to dalej by licznik bił jeśli chodzi o mistrzostwo ;)

Simi1993 | 14.09.2020 20:29

Przepraszam bo strzeliłem gafe bo od 2015 do 2020 daje 6 lat nie 5 :) Więc CiasnyWiesiek masz rację ;) Sorki

Lotnik | 14.09.2020 21:09

Mr_Devil

Nie wiem chłopie co jest z Tobą. Przytoczyłem wypowiedź Kloppa "klasyczne samozaoranie" według Ciebie, w której to wypowiedzi mówi, że nie wyda 100 mln na zawodnika. Mówisz, że Klopp to hipokryta, pytam się więc na którego z obecnych piłkarzy poszło 100 mln a Ty odpowiadasz, że nie wydał 100, wydał 80 i to jest jak 100. I wiesz, to właśnie takie napinacze robią tu ferment. Dokładasz sobie ideologię, półprawdy i dopowiedzenia byleby tylko twoja myśl była najpomyślniejsza. Poświęcasz Liverpoolowi bardzo dużo uwagi, kolekcjonujesz "samozaorania". Jesteś typowy hejter, frustrat.

Odnośnie reszty. Czy ktokolwiek z Was uważał, że Klopp nie będzie wydawał? Co roku będzie z akademii wyciągał po 7 zawodników i czynił z nich graczy na miarę pierwszego zespołu Premier League? To się nie stanie, ani w LFC ani w United ani w WBA. Oczywiście, że Klopp musi kupować żeby iść do przodu. Pokażcie wypowiedź, w której powiedział, że rezygnuje z dużych transferów? Jedyne co mówi od 5 lat to, że nie będzie kupował dla kupowania i do zsespołu trafi tylko zawodnik, który realnie wzmocni drużynę. Powtarza to od 5 lat, do usranego znudzenia.

Odnośnie wypowiedzi o Chelsea to widać, że mało kto chce zrozumieć jej sens. Jest on taki: tylko drużyny, które są własnością oligarchów, bądź państw, są w stanie w obecnym czasie, gdzie nie wiadomo jak wielkie straty długofalowo przyniesie pandemia, decydować się na wysokie transfery. Drużyny o modelu Liverpoolu muszą być bardzo ostrożne i nie stać ich na szał na rynku transferowym.

Gdzie tu hipokryzja, samozaoranie, błazenada? Ta wypowiedź jest hiper rzeczowa i dojrzała, bez ataku i narzekania opisuje dzisiejsze realia.

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 21:11

Maksiu - chłopie, Ty jesteś tak samo ograniczony jak Devious. Jeżeli dla Ciebie dokładanie do transferów ponad dwukrotnie więcej to jest "porównywalnie" to nie mamy o czym rozmawiać bo jesteś na to zwyczajnie za głupi.
Zresztą nie ma co się kłócić o Liverpool czy Chelsea bo to co wyrabia bezkarnie City to jest nic przy tym.

Pepe12LFC | 14.09.2020 21:21

Devious666 nie ma to jak porównać jedno okienko Lamparda do 10 Kloppa( licząc zima i lato). Nie widać różnicy ? Fajnie wymieniłeś tez transfery jeden do jednego, a Kante, Barkley, Drinkwater, Kovacic przyszli za darmo. Druga sprawa Courtois został sprzedany za 30 a Kepa kupiony za 80. Wiec nie gadaj mi tu, ze Chelsea ma podobny model biznesowy, bo wytoczyłes tylko te przykłady, które ci pasują, a porównanie jednego okienka do 20 okienek to już mistrzowska zagrywka.
Mr_Devil ty naprawdę nie widzisz różnicy między 100 a 80 ? To mam pomysł dam ci 80 milionów a ty mi 100 skoro to prawie to samo to chyba spoko wymiana ?

Pepe12LFC | 14.09.2020 21:24

A i dodam jeszcze, ze nie wiem jak ty liczysz Devious666 ale Lampard jest trenerem rok czasu, a ty stratę dzielisz na dwa lata :)

piotruś83 | 14.09.2020 21:38

Pepe, czepiasz sie tej sumy jak Bartomeu czepial sie o 10.06 gdy chodzilo o koniec sezonu w przypadku Messiego. W tamtym czasie chodzilo o najdrozszych pilkarzy na swiecie. A Klopp 2 lata pozniej pobil 2 rekordy.  

Simi1993 | 14.09.2020 21:42

Dokładnie :) My się kłócimy Chelsea vs Liverpool a jakby wziąść City i PSG to tam dopiero debet jest jeśli weźmiemy pod uwagę wydatki vs zyski za zawodników ;)

Mr_Devil | 14.09.2020 22:22

@Lotnik
Więc ujmijmy o tak. Twój świat jest czarno-biały. Masz swoją jedyną słuszną, żelazną zasadę o nazwie "100", bo Twój bożek ją ustalił.. To i tylko to się dla Ciebie liczy, nic poza tym - amen! A mój świat jest kolorowy - widzę to, tamto, różne odcienie widzę - bo myślę!!! I jak ktoś mnie w luja robi, rżnie głupa, kręci, to też to widzę, dlatego "sieję ferment" =)

Tu pozwolę sobie na żarcik, który wcale nie jest tak nieprawdopodobny do spełnienia, znając Waszego trenera i Twoją żelazną zasadę.

w przyszłości:
BBC
- Jurgen Klopp wydał 95 mln.
a.g
Lotnik
- no ale nie przekroczył 100.

i to nie jest śmieszne,
niektórzy tak mają!

Karbaron1 | 14.09.2020 22:52

Ciasny Czesiu
Zobacz Czesiu chłopino, po raz kolejny zostałeś wyjasniony i Twoja wiedza została zweryfikowana. Prułes sie ze Chelsea dostala bana za wydawanie dużych sum na transfery po czym wyjaśnili Ci ze nie masz racji. Powinieneś przeprosić oraz grzecznie się zapytać czy możesz wrócić do dyskusji.okazuje się za h.. wiesz. Wracasz i projesz sie dalej. Troszkę oglady Ci brakuje. Obrzygales stół na imprezie, chlopaki Cie pogonili, a Ty wracasz. Brak Ci manier

Lotnik | 14.09.2020 22:52

Mr_Devil

Chłopie, co Ty za pierdoły opowiadasz? Rozmawiamy o faktach a Ty odpalasz teksty niczym "nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne". Nie masz konkretów to teraz. O tych odcieniach porozmawiaj może z kimś wykwalifikowanym, kto to zdiagnozuje i pokieruje w odpowiednie miejsca.

Widzę w Tobie małego upartego hejtera, któremu gdy skończą się argumenty posuwa się do opisywania swoich odczuć i wymagania od innych by myśleli tymi samymi kategoriami. Nigdy nie czaiłem tej zawziętości w piłce nożnej. Sport ma cieszyć, Ciebie frustruje i działa destrukcyjnie, wyzwala jakieś podłe i nikczemne emocje.

Gwoli ścisłości, Klopp to żaden mój bożek. Nie lubię jak ktoś się spina o fałszywe powody, bądź fabrykuje wypowiedzi "bo ma kolorowy świat".

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 22:54

Mr Devil - jak chcesz się srać do kogoś o transfery za 100 baniek to niech najpierw ten ktoś tyle wyda. Łapiecie Kloppa za słówka a i tak wam to nie wychodzi bo dla was 80 czy 70 mln to to samo co 100 XD. Takich matołów to jeszcze nie widziałem.

CiasnyWiesiek | 14.09.2020 23:00

Zresztą jestem pewny że piłka pójdzie jeszcze trochę do przodu przez następne lata, zwiększa się zarobki, inflacja a przy tym ceny piłkarzy i któryś z tych matołów wypomni Kloppowi że wydał 100 mln a 20 lat temu mówił że nie wyda XD.
Kiedyś 90 mln za Ronaldo to byla niesamowita kwota a teraz już nie robi tego wrażenia. Świat idzie do przodu a matoł jeden z drugim jeszcze 20 lat później będą wypominac. W sumie to już wypominaja mimo ze tyle nie wydal :)

Max_2020 | 15.09.2020 00:07

CiasnyCzesiu
Nie ważne czy 70 czy 80  Klopik powiedział wyraźnie ze jak będzie się płacić tak wysokie kwoty za piłkarzy to odejdzie z piłki :) To wytłumacz geniuszu czemu mimo że regularnie płaci się takie kwoty za piłkarzy nie odszedł z tej piłki ? I jeszcze sam ustanowił rekordy za obrońcę i bramkarza :)

aborur | 15.09.2020 00:15

Max 20 wes i idź possaj mleko matki bo nie idzie tego czytać co ty musisz mieć we ŁBIE na S.ane. Co za zwis...!!!

Max_2020 | 15.09.2020 00:39

Ciasny został kilka razy w tym poście wyjaśniony :)
1# Twierdził że Chelsea miała bana za olbrzymie kwoty wydawane na transfery
2# Twierdził że Lampard to głupek bo uważa że Mane Salah Keita Fabinho Van Dijk i Alisson dużo kosztowali a kosztowali tyle ile wydał Lamps w tym okienku ;)
3# Twierdził też że Chelsea jest posmiewiskiem w sytuacji gdy jego liverpool wygrywa puchary średnio raz na 15 lat :)
I sami oceńcie czy ten koleś jest mądry :)

Max_2020 | 15.09.2020 00:40

aborur to kolejny dzban z liverpoolu który ujawnił się po 30 latach siedzenia w dziurze ;)

Pepe12LFC | 15.09.2020 07:31

Piotruś83 nie czepiam się, ale 100 to 100 a nie 75 czy 65, nawet jak by zapłacił 99 to dalej nie jest 100. Gdyby powiedział, ze w granicy 100 to można to wtedy podciągnąć. Tak jak mówię prosty przykład dam ci 75 mln a ty mi dasz 100.
Tak jak mówię Klopp czasem walnie gafę i umiem to przyznać, teraz tez uważam, ze do kasy klubowej Chelsea zaglądać nie powinien, ale tak jak wspomniał Lotnik nie chodziło dokładnie o ilość kasy wydanej, tylko o to, ze kluby, które są samo wystarczalne, zacisnęły pasa, nawet tak bogaty Manchester United wydał tylko 35 mln i nie jest skory do rzucania kasa. Żeby nir było, nie mam problemu z tym, ze Chelsea ma bogatego właściciela, nie moja sprawa :)

devious666 | 16.09.2020 13:16

Ja się odniosę tylko do postów Pepe12LFC bo do poziomu szamba czytaj CiasnegoWieśka się nie zniżam - takich trolli trzeba zlewać :)


@Pepe12LFC
"Devious666 nie ma to jak porównać jedno okienko Lamparda do 10 Kloppa( licząc zima i lato)."

No a jak chcesz inaczej porównać? Można jedynie przez średnie wydatki. Klopp już zbudował swoją drużynę i wydawał na nią średnio 18,6 mln na sezon netto. Niedużo - wykonał bardzo dobrą robotę.

Lampard póki co ma za sobą 3 okienka i dopiero musi budować swoją ekipę - wydał średnio jak przytoczyłem 18,5 mln PÓKI CO - może się to zmieni i średnia "podskoczy" a może CFC sprzeda kilku graczy (a mają ich jakoś ze 20 za dużo) i na tym zarobi i średnia jeszcze spadnie.

ALE NA DZIEŃ DZISIEJSZY - model Chelsea wcale się nie różni znacząco od LFC jak uroili sobie Klopp i jego wyznawcy (co widać po agresji w postach tutaj).

Chelsea jak pisałem wiele razy wcale nie bierze czeku od Romana na 200 czy 300 mln i wydaje na zachcianki Lamparda - wydaje kasę, którą wcześniej zarobiła na sprzedaży + trochę dokłada z zysków TV czy od sponsorów.

To juz nie czasy, jak Roman pompował kasę w klub - ile razy mam jeszcze napisać, by dotarło?

I nie, nie jestem fanem Chelsea, nie lubię "Niebieskich", nie lubię Romana i jego brudnych pieniędzy ale muszę przyznać, że od lat robią bardzo dobre transfery - i co ważne potrafią też drogo sprzedać i nie stracić na nieudanym transferze, jak było w przypadku np. Moraty.



"Nie widać różnicy ? Fajnie wymieniłeś tez transfery jeden do jednego, a Kante, Barkley, Drinkwater, Kovacic przyszli za darmo. Druga sprawa Courtois został sprzedany za 30 a Kepa kupiony za 80. Wiec nie gadaj mi tu, ze Chelsea ma podobny model biznesowy, bo wytoczyłes tylko te przykłady, które ci pasują, a porównanie jednego okienka do 20 okienek to już mistrzowska zagrywka."

Ale co, chcesz bym całą książkę o tym napisał i wymienił wszystkie transfery? Podałem konkretne i dobrze obrazujące sytuację przykłady, że Chelsea też często najpierw sprzedaje a później kupuje, co niby robi tylko Liverpool (co jest oczywistym kłamstwem).

Ale jak chcesz to proszę:
Kante 35,8 mln i Drinkwater 37,9 mln - przyszli za Oscara (60 mln)
Bakayoko 40 - za Maticią 44,7 mln
Rudiger 35 - za Ake 22,8
Kovacić 45 - z kasy za Fabregasa (9), Pasalicia (17,5 mln)  wypozyczonych Bakayoko, Zoumy, czy Batshuayi'ego (8+8+4=20mln)
wypożyczenie Higuaina (7,8mln) za wypożyczenie Moraty (7mln)
Barkley 16,8 - za Salaha (15)

Dalej mam wymieniać? Otwórz sobie transfermarkt i poczytaj, ludzie czy Wy tylko umiecie na goal.pl wchodzić?


I to chyba oczywiste, że nie da się każdego piłkarza 1:1 sprzedać i kupić i jednocześnie się wzmacniać? I CFC oczywiście jak trzeba to dokłada - tak jak dołożyli do Kepy i to niemało - i LFC też dokładało do Allisona czy van Dijka - oba kluby dokładają bo stać je na to. Chelsea dołożyła więcej, ale nie są to dysproporcje na poziomie różnicy między City a Spurs na przykład.

Napisałem ile CFC wydawała średnio rocznie od 2015, ok 43 mln. Czy dużo? Więcej potrafią wydać w jeden sezon beniaminki typu Aston Villa czy Fulham... A tutaj się buduje ciągle narrację, że Chelsea sobie "z niczego" jakąś kosmiczną kasę wywala na transfery. Jak mówiłem, Roman kiedyś faktycznie tak robił, ale już od dawna nie:
-w latach 14-17 wyszli 22mln na minus, czyli średnio wydawali tylko 7 mln na rok (!!) - coś jak obecnie LFC.
-Potem zaoszczędzoną kasę "wywalili" w sezonach 17/18 i 18/19: odpowiednio 60 i aż 136 mln na minus.
-w 19/20 przez bana byli znowu 112 mln na plusie - a plotki mówią, że dostali za HAzarda znacznie więcej nieoficjalnie więc możliwe,że plus był większy.
-teraz znowu mają kasę to wydają.

Nie jest tak, że CHelsea ma nieograniczony budżet - tzn. może ma ale go nie wykorzystuje - możliwe, że Roman wcale nie chce dokłądać do biznesu i liczby od lat to powierdzają. Chelsea najwidoczniej wydaje tyle, ile zarabia. I nic więcej.



"A i dodam jeszcze, ze nie wiem jak ty liczysz Devious666 ale Lampard jest trenerem rok czasu, a ty stratę dzielisz na dwa lata :)"

TO jest drugi sezon Lamparda to jak mam dzielić? W pierwszym roku miał bilans duuuuużo na plusie bo CFC sprzedała Hazarda, to jak chcesz to policzyć?

Widzę fanatycy Kloppa staną na głowie, byle tylko jakoś obronić swojego "bożka". Ja tutaj nie mam "strony" bo nie lubię i LFC i CFC więc mogę być obiektywny :) I widać to gołym okiem - ja operuję na faktach, podaję wyliczenia a drugiej strony jest jakieś wymyślanie, szukanie argumentów z tyłka typu "wymieniłeś za mało przykładów, wymień więcej" - jak wymienię wiecej to i tak nic to nie zmieni... Jak mówiłem dane - raczej wiarygodne - są w necie i można sobie samemu sprawdzić. Ja tutaj nic nie wymyślam, podaję fakty.



anglia.goal.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy
28.09 19:13